• E-learning E-learning
  • +48 12 307 04 16
  • Wybierz miasto: Kraków
1. Szkolenia okresowe - zapraszamy na naszą platformę e-learningową. Szczegóły na stronie online-center.pl lub w zakładce „Szkolenia e-learningowe”.
2. Podczas szkoleń rozszerzamy tematykę szkolenia o informacje dotyczące pracy zdalnej i nowelizacji Kodeksu pracy.

Kariera w służbie BHP – co musisz wiedzieć?

26.07.2018

kariera w bhp
Obowiązki, uprawnienia i zakres działania służby bhp reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109, poz. 704). Osoby poważnie zainteresowane karierą w tej branży zachęcamy do uważnego zapoznania się z jego treścią. My w poniższym artykule staramy się w skrócie przybliżyć sylwetkę idealnego specjalisty do spraw bhp. Podpowiadamy także, jakie perspektywy i możliwości rozwoju czekają na osoby decydujące się na podjęcie pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

Jakie wymagania musi spełniać pracownik służby bhp?

Odpowiadając na powyższe pytanie, należy oczywiście zacząć od edukacji. Doskonała znajomość zagadnień bhp to absolutna podstawa! Do pracy na stanowiskach związanych z bhp wymagane jest wyższe lub podyplomowe wykształcenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Do pełnienia niektórych funkcji wystarczy jedynie tytuł technika, ale wspinanie się po szczeblach kariery jest wtedy znacznie trudniejsze.

Jeśli potencjalny pracownik ma prowadzić szkolenia, mile widziane są umiejętności oratorskie. Oczywiście w cenie są również takie cechy jak rzetelność, odpowiedzialność, samodzielność i punktualność. Czasem bardzo przydatne okazuje się także prawo jazdy kategorii B. Oczywiście często wymagań jest znacznie więcej – zależą one od konkretnego stanowiska i firmy.

Szczeble kariery w bhp

1. Inspektor ds. bhp – pierwszy stopień wtajemniczenia w służbie bhp. Aby zacząć pracę na tym stanowisku, trzeba posiadać co najmniej tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Starszy inspektor ds. bhp – na tę pozycję można aplikować, jeśli można pochwalić się trzyletnim stażem pracy na stanowisku inspektora oraz tytułem technika bhp albo wyższym (ewentualnie podyplomowym) wykształceniem w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

3. Specjalista ds. bhp – do podjęcia pracy na tym stanowisku wymagane jest kierunkowe wyższe lub podyplomowe wykształcenie i roczny staż pracy w służbie bhp.

4. Starszy specjalista ds. bhp – wymagania co do wykształcenia pozostają takie same jak powyżej, zwiększa się natomiast oczekiwany staż pracy – musi on wynosić minimum 3 lata.

5. Główny specjalista ds. bhp – wykształcenie jak w przypadku specjalisty, a wymagany staż pracy w służbie bhp - 5 lat.

Kariera w bhp – to się opłaca!

Zapotrzebowanie na specjalistów bhp cały czas rośnie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zatrudnienie osoby zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy lub stała współpraca z firmą świadczącą tego typu usługi jest po prostu opłacalne. Fachowiec ds. bhp pomaga stworzyć bezpieczne środowisko pracy, redukując przy tym koszty związane z wypłatą odszkodowań i ubezpieczeń.

Wpływa to bezpośrednio na wizerunek firmy – bardziej przyjazne miejsce pracy przyciąga potencjalnych pracowników i wzmacnia pozycję dobrego pracodawcy. Oczywiście starania fachowców do spraw bhp są doceniane i odpowiednio nagradzane – mogą liczyć oni na atrakcyjne pensje, adekwatne do ich doświadczenia i umiejętności.

Sprawdź oferty pracy w naszej firmie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Firmy współpracujące

X